|
|
|
Percentage
|
Responses
|
žena
|
69.2
|
18
|
muž
|
30.8
|
8
|
Total responses:
|
26
|
|
|
|
|
|
Percentage
|
Responses
|
10 – 15 let
|
0.0
|
0
|
15 – 25 let
|
80.8
|
21
|
25 – 50 let
|
19.2
|
5
|
50 let a více
|
0.0
|
0
|
Total responses:
|
26
|
|
|
3)
|
Setkali jste se někdy s handicapovanou osobou?
|
Chart Wizard
|
|
|
|
Percentage
|
Responses
|
Ano
|
92.3
|
24
|
Ne
|
7.7
|
2
|
Total responses:
|
26
|
|
|
4)
|
Jestli ano, kde jste se setkali?
|
|
- setkávám se s těmito lidmi pravidělně ve městě, na ulici, v MHD...osobně znám jen slečnu, která od mládí trpí cukrovkou a to taky považuji za handicap, i když není na první pohled vidět.
|
- V nemocnici, ve městě
- setkávám se s handicapovanými lidmi denně v práci, dříve jsem se s nimi setkávala ve škole a na praxi.
|
- já jsem bohužel handicapovaná osoba
|
- ve třídě
|
- brigáda
|
- ve škole
|
- na VŠB TU Ostrava
|
|
|
5)
|
Co cítíte, když uvidíte osobu s nějakým postižením?
|
|
- rozpaky, soucit
|
- respekt před jejich trpělivostí, odhodláním, sílou bojovat...žít
|
- Cítím touhu udělat něco co by tyto lidi posunulo dále, protože možnosti v ČR je málo. Někdy cítím lítost, ale vím, že to není na místě, protože jelikož s těmito lidmi pracuji tak vím, že nemají rádi, když se je lituje, protože pokud je budeme litovat, nikdy se s svým handicapem nebudou schopni vyrovnat. Samozřejmě že je to hodně individuální , ale když chcete někoho , politovat, musíte ho moc dobře znát, a vědět jak to ten člověk příjme.
|
- je mi ji líto a chtěla bych ji pomoct
|
- obdivuju sílu se kterou dokáže zvládat život
|
- Beru je jako normální osoby.
|
- pomyslím si, jak to ten člověk zvládá a řeknu si, že se máme na světě dobře, a že vždy může být i hůř
|
- mám většinou smíšené pocity. Bohužel pociťuji lítost, ale vím že bych neměla.
|
- trochu smutek
|
|
|
6)
|
Věděl/a byste jak se k němu zachovat a jak ho oslovit?
|
Chart Wizard
|
|
|
|
Percentage
|
Responses
|
Ano
|
56.0
|
14
|
Ne
|
4.0
|
1
|
Nevím, nemám zkušenosti
|
40.0
|
10
|
Total responses:
|
25
|
|
|
7)
|
Pociťujete lítost při setkání s tělesně, sluchově či zrakově znevýhodněnou osobou?
|
Chart Wizard
|
|
|
|
Percentage
|
Responses
|
Ano
|
80.0
|
20
|
Ne
|
20.0
|
5
|
Total responses:
|
25
|
|
|
8)
|
Přijde za Vámi člověk, který neslyší a potřebuje Vaší pomoc, dokázali byste mu porozumět a pomoct?
|
|
|
|
Percentage
|
Responses
|
Ano
|
16.0
|
4
|
Asi ano
|
60.0
|
15
|
Nevím
|
16.0
|
4
|
Ne
|
8.0
|
2
|
Total responses:
|
25
|
|
|
9)
|
Jak byste s ním komunikovali?
|
|
- psala bych si s nim, většinou nosím u sebe papír a tužku, nebo pomocí mobilu, ale nejdříve bych s ním zkusila mluvit normálně, protože tito lidé umí vlemi dobře odezírat, spíš by byl problém abych porozuměla já jemu.
|
- jelikož mám základy znakového a jazyka, a denně používám v práci makaton (ulehčená znaková řeč, pro mentálně handicapované) použila bych něco z těchto prvků.
|
- Rukama, nohama
|
- normálně, nerozeznávám rozdíl, jsou to takoví stejní lidé jako my, nejsou "podřazená rasa"
|
- vzala bych kousek papíru a tužku, nebo ručně, nebo telefonem
|
- snažila bych se vyjádřit gestikulací
|
- bohužel neznám znakovou řeč, ale snažila bych se důkladně vyslovovat, aby mi mohl odezírat ze rtů
|
|
|
10)
|
Studoval/studuje na Vaší škole znevýhodněný student? (se zrakovým, sluchovým či fyzickým postižením)
|
Chart Wizard
|
|
|
|
Percentage
|
Responses
|
Ano
|
32.0
|
8
|
Ne
|
28.0
|
7
|
Nevím o nikom
|
40.0
|
10
|
Total responses:
|
25
|
|
|
11)
|
Jaký je Váš názor na studium handicapovaných osob na vysoké škole?
|
|
- nevidím v tom problém, pokud to ovšem neomezuje je samotné, spolužáky nebo vyučující.
|
- každý má právo studovat bez ohledu na postižení
|
- jak chtějí tak ať se vzdělávají, nemam proti tomu žádné výhrady
|
- jsem pro začleňování handicapovaných osob do veškerých činnosti, proč by se je mělo omezovat.
|
- Je dobré, že mají možnost seberealizace, v některých případech jsou to "plnohodnotní" lidé, pouze s nějakým handicapem, který jim nemusí při práci vadit.
|
- mělo by se jich více podporovat
|
- Myslím, že je to v pořádku, protože to že je někdo handicapovaný neznamená, že není chytrý
|
- pokud se budou snažit, a pokud jim akademičtí pracovníci vyjdou vstříc, tak mají velikou šanci školu dokončit
|
- měli by mít více pomůcek a přidělenou osobu pro pomoc a potřeby studia
|
|
|
12)
|
Myslíte si, že zrakově nebo sluchově znevýhodnění studenti mají zjednodušené podmínky pro studium?
|
Chart Wizard
|
|
|
|
Percentage
|
Responses
|
Ano
|
24.0
|
6
|
Ne
|
76.0
|
19
|
Total responses:
|
25
|
|
|
13)
|
Kdyby Vaše dítě bylo sluchově, zrakově nebo tělesně znevýhodněné poslal/a byste ho na vysokou školu?
|
Chart Wizard
|
|
|
|
Percentage
|
Responses
|
Ano
|
52.0
|
13
|
Nevím
|
48.0
|
12
|
Ne
|
0.0
|
0
|
Total responses:
|
25
|
|
|
|
- Záleželo by hlavně na jeho inteligenci a vůli studovat. Je těžko to takhle posoudit.
|
- podle toho jak by se dítě rozhodlo, neovlivňoval bych jeho rozhodnutí ani pozitivně ani negativně
|
- kdyby byl natolik handicapovaný, že by to nemohl absolvovat...
|
|
|
15)
|
Jak si myslíte, že by bylo možné usnadnit studium znevýhodněných studentů?
|
|
- Myslím si, že existuje mnoho metod, které těmto postiženým studentům usnadňují práci. Nemám přehled o tom, jaké konkrétní pomůcky existují.
|
- Myslím si, že na hodně školách chybí bezbariérový přístup.
|
- zabezpečením jim dobré techniky a podporou okolí
|
- částečně individuálním studiem, speciálními pomůckami, pomocí s výběrem zprávného oboru
|
- přístupem jednotlivých pedagogů.
|
- možná nějaký asistent
|
- myslím, že se najde spousta lidí, kteří rádi těmto znevýhodněným lidem pomohou
|
- hlavně bez barierové přístupy, kompenzační pomůcky...
|
|